Monday, December 20, 2010

bila dia merindui mu......

aku lepaskan tanganmu
yang enggan ku lepaskan dulu
yang kita angankan beriringan dipersisiran pantai
yang bayu membisikkankan ............................

aku takkan lupakan ..setiap kata yang merungkai jiwa
yang terbuai buai aku dan rasa bahagia seketika
seketika kau membenamkan kenangan lukamu
seketika kau menjauhkan diri dibelantara
aku takkan lupakan kata kata itu.
ye kita seakan berkongsi segala
menerima mu biar kita jauh dimanapun
angankita sentiasa dekat,dan makin dekat
kini entah apa....
kau mencari anganmu dengan sesiappun yang menyapamu
atau yang membalas sapaanmu
dan kamu tersenyum padaku
yang melihat dengan mata yang sakit
hati yang jugaperit.

aku seakan tidak lagu memberi makna
seperti kau lupa,
aku yang kau sapa
dan aku yang membalas sapa
dan bila dia mulai menguntum rindu
menulis lagu merdu
aku akan pergi

dan tahukah makna hati ini?

No comments:

Post a Comment