Tuesday, February 22, 2011

ade masa

ade masa aku ingin pergi
kaki melangkah hati kata tunggu
dalam pertimbangan akal aku dunggu menunggu
hingga kesaat aku menyedari
fitrah nya aku menyembah taat
kehidupan yang berselirat

ada masa kepingin berteduh
pada rimbunan pepohon yang teguh
dedaun penuh kasih rindu
sekadar berteduh dari dukaku
tiba masanya aku pergi jua
sekadar melihat waktu senja
mengamit damai seketika

ada masa aku ingin sendiri
lupakan kamu
jauh jauh dan hilangkan kenangan
benamkan kekesalan

ada masa aku ingin katakan
kalau aku diizinkan berteduh
tidak ku goyang pepohon teguh
tidak ku benarkan dedaunnya berguguran
ku jagai dengan rukunnya
takakan berlaku apa apa
mungkin ada masanya
aku pergi jua

2 comments:

  1. Ada masanya kita sememangnya tidak punya masa

    ReplyDelete
  2. ada masenya ....hanya curi2 masa...hehe tq anon

    ReplyDelete