Wednesday, December 29, 2010

dakaplah aku

bukankah aku yang berdiri didada malam itu
malam yang pekat,malam yang mati
mati suara suara ketawa,namun berganti
suara merayu dan sayu
bukankah kamu mampu melihat dadaku
yang ada kehidupan ,dan kau mampu
buka satu satu
epilog dan monolog
berbicara dengan jiwa
tanpa membuka kelopak mata
dakaplah
kehidupanku,yang ku rela kau menerokainya
bukan aku yang ingin kamu
menemui aku dalam aku ingin menemui kamu
bukan aku mengharap ia terjadi satu pertemuan
dan kehidupan ini berakhir maksud yang tidak bermakna

2 comments:

  1. meme
    malam yang gelap pekat.nak melihat kehidupan yang macamana.

    ReplyDelete
  2. Memanglah setiap melihat
    dalam mata kejat rapat terpejam
    yang akan nampak pastinya gemilang mimpi
    kelak mimpi itulah menjadi bekalan mencari
    cari carilah dalam perburuan kejam kelam
    cari carilah dalam mimpi mimi kejang
    asal sahaja seluruh kehidupan
    bertegang memanjang kejang

    ReplyDelete